Min syn på politik del I

Vilket parti tycker ni tänker rätt och siktar mot bra mål? Eller har ni inte haft en tanke på politiken i Sverige överhuvudtaget? Det hade inte jag heller.

I somras var jag på Almedalsveckan på Gotland och lyssnade på olika politiker, det var till och med några kända politiker som hade båt brevid oss i hamnen. Såg både Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt, men inget som jag brydde mig någonting om. Förstod inte det viktiga och hade ingen koll på vad de olika partierna talade om. Men dom senaste veckorna har jag börjat öppna ögonen och tagit reda på massor fakta om de olika partierna och deras synpunkter på Samhället och framtiden. I skolan jobbade vi med miljö förstöring och om svältande barn, och det var då som jag började intressera mig mera för politik överhuvudtaget.

Min åsikt på samhället idag är inga fina åsikter. Har ingen fin syn på världen överhuvudtaget längre. Barn svälter, dom rika lever lyxliv och artister kan tjäna mer än 20 miljoner på en enda konsert. Vi använder maten till djuren för att föda upp mer djur och för att kunna äta massor av köttprodukter, medans andra länder har svårt att få fram de tillgångar som vi inte behöver röra en muskel för. De flesta barn växer upp för tidigt och skolorna blir allt tuffare när betygsorterna ändras. Ska det vara så? Vad tycker ni om det? Vissa av er kanske tänker, världen är orättvis. Men, såhär orättvis måste den inte vara, den kan förändras väldigt stort. Vart är lösningarna till världens problem idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0