Dag 2

Ibland funkar det inte att skriva inlägg, vet inte varför. Snart ska ja köpa en ny systemkamera så då kommer jag blogga från min dator med massor bilder! Ni kan följa mig på instagram @idastridse, där kommer det upp massor bilder!

Igår så blev vi indelade i klasser efter provet, kom i den näst högsta gruppen, men det va ganska lätt. Ska ge den en dag till för att se om jag ska byta eller inte. Hade bara 2 lektioner och snacka bara musik och presentera varandra. Efter skolan åt vi lunch, sen gick maja och jag å sprang. Vi hade olika träningsrutiner, så det sluta med att jag sträckte mitt ben för att jag inte var tillräckligt uppvärmd så som ja brukar vara när jag börjar springa. Benet är helt svullet, gör as ont att gå. Men följde med på hajkingen och till stan iallafall. Hitta 2 snygga shorts i en affär på Uptown men mitt kort funkar inte så måste ta ut dollar. Va även massor stånd me frukt och så, som vi ska köpa. De är väldigt stor skillnad på matkulturen, inte mke nyttig mat här! Sen gick jag och dom andra 3 tjejerna hem och åt hos värdfamiljen, gick tillbaka och började hajkingen. Valde den långa vägen så vi kunde så längst upp på topparna. Det var jättefint där uppe! Tog massor kort. Gillar verkligen min grupp, de e så härlig stämning hela tiden. Alla amerikanare är också super trevliga, till exempel när man frågar om vägen eller ska lämna in sin väska innan man går in i cafeterian. Det är alltid nått dom säger typ, have a good day, eller, here you go sweetie. Det är så mysigt! Efter vi kom ner från toppen så skulle ja hämta min väska från en tjejs rum för att ja inte ville bära den hela vägen upp och ner från toppen. Men hon var borta, så tog ett tag innan vi löste det med busspengar men ja, Iveth fick komma och hämta oss tillslut för att inte bussen kom. Igår kväll va de inte roligt.

En sak som är ganska kul när man är här, hela tiden när man ser saker, de kan va tex en myra. - Omg min första amerikanska myra! Haha, dehär är sjukt stort för mig att få göra. Vill tacka alla som hjälpte mig. Börjar sakna hemma med min familj väldigt mycket och mina vänner, men det är fett bra här så här kan ja gott stanna!

Nu ska snart till skolan. Ha en super dag!


Kommentarer
Postat av: E

hur länge ska du va där?

Svar: 3 veckor :D
Ida Strid

2013-06-26 @ 15:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0