Stiftelsen. "Nytändning för Robban"

Det svenska bandet "stiftelsen" grundades av Robert Pettersson(även känd som sångare i takida) , Micke Eriksson(gitarr), Arne Johansson(bas) och Martin Källström(Trummor) i Ånge i Medelpad. Dom är barndomsvänner lch har drömt om att få göra musik tillsammans. Deras första album "Ljungaverk" släpps nån gång i höst och dom har redan fått många fans. Dom sjunger väldigt blandad musik, allt ifrån Rock, till reagge till folkdans. Efter årsskiftet kommer dom turnera så det blir alltså inga vinter konserter för takida. Tråkigt nog.
Här har ni lite om vad robert säger om saken (på ett ungefär) :

"-stiftelsen är mitt sidprojekt, takida kommer alltid i första hand" säger Robert inför pressen.

"-Att sjunga på svenska är som en nytändning för mig, tror att det kan vara en fördel för takida också"

"Takida är mitt jobb, och jag har absolut inte på något sätt tröttnat på det men Stiftelsen är mera som en hobby, jag blir glad av det"


Alltså kommer Robban inte lämna Takida, men han kommer att ta ledigt om några år. Jag själv tycker låtarna är väldigt härliga, värt att lyssna på. Men takida kommer alltid på första plats. Skönt att se att Robban har blivit gladare dock.

Lyssna:

Vart jag än går http://m.youtube.com/watch?v=1TMXA8SIdcM

Härifrån
http://m.youtube.com/watch?feature=related&v=DZTxmZS_Mf8





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0