Vart är vi påväg

I dagens samhälle är det flashigt för ungdomar att tävla om likes, döma och spotta på varandra för att få status. Det är som att alla sitter på helspänn framför datorn och hoppas att få över 100 likes och massor kommentarer på din senaste bild. Om inte så måste du direkt ändra på ditt utseende för att få alla att gilla dig. Alla dessa "gilla så skriver jag vad jag tycker om dig, snygghetslistor, hur snygg du är 1-10" statusar man ser när man loggar in på facebook. Ja menar, kommigen people, det är så 2011, gå ut o lär känna människorna istället. Det har blivit som en stor trend att vara osäker på sig själv. Och allt om ASK. Jag hade ask för att jag tyckte de va en kul grej, men tog bort kontot för allt handlade om sex och massor hat anonymt. Jag menar, tror ni verkligen jag sitter och svara på om jag har haft sex helt öppet, och om inte annat, på internet?!?!Er som svara på alla dessa frågor, tänk efter en extra gång. Ta ert ansvar och visa lite självrespekt. Gäller både killar och tjejer. Liksom, vart är vi påväg? Är så gammalmodigt att vara taskig på nätet. Det är dags att göra en förändrig. Om vi alla hjälps åt kan vi tillsammans göra skillnad.  
 

 
 

Kommentarer
Postat av: MIRA HOLGERSSON

Så himla bra skrivet Ida!

2013-08-29 @ 20:59:11
URL: http://miraaholgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0