No excuses, life IS what you make it.

Okej. Dagen. Vakna 12, duschade och fixade frukost och ringde frisören. Så på onsdag får jag det fixat! Riktigt najs. Sen kom pappa hem, chilla ett tag innan vi drog till stallet. Körde emot solnedgången och satt och dunka musik hela vägen. När jag kom fram så hämta jag jojje i hagen för att gå ut en sväng bara för att få luft rensa tankarna. Efter sisådär 15 minuter så gick jag in i ridhuset. Man märker skillnad på när man börjar gå, och efteråt. Han följde mig mycket bättre, och litade på mig när jag visade vart han skulle gå på den emellanåt ganska hala väge. Efter sisådär 15 minuter gick jag tillbaka och in i ridhuset. Jobba från marken, att han skulle följa mig, lite tickträning och bara tränade upp förtroendet för varandra. Efter ett tag så hoppade jag upp och körde lite intervaller, galopp och skritt. Funkar MYCKET bättre med bara grimma och grimmskaft, då får han verkligen jobba och bara koncentera sig på att springa rent och lyssna på mina hjälper, det blir tydligare. Har fått några meddelanden där några har frågat om jag kan lägga upp en video där jag tränar honom, och det kommer någon dag framöver! Nu sitter jag bara och chillar vid datorn, ska käka lite flingor tror jag, kolla på film och sen sova. I helgen kanske det blir kurs, får se om jag pallar för e ganska förkyld. ha en bra kväll! 
 

 


 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0