2012.

Sista kvällen av 2012. Ännu ett år har passerat.
 
Det här året har gett mig väldigt mycket. Gett mig chansen att växa upp. Har lärt mig massor. Vad som är rätt och fel, vilka som är mina riktiga vänner. Jag började på ludde hösten 2011. Att börja högstadiet var en väldigt stor sak för mig, jag var stollt, men jag var rädd. Rädd för att inte passa in, rädd för att framstå som en ''tönt''. 
 
Ni får skratta, jag ser ganska rolig ut. 
 
För precis ett år sen, på jullovet 2011, så började jag att förändras.
Jag tappade vänner och tillit, men jag började få upp ''likes på fb''. Jag la på massor lager smink och försökte passa in, försökte vara som alla andra. Jag umgicks med väldigt fel personer, och var nära på att svika min bästa vän. Varför? Jo. De mesta ansvaret läggs på mig, att jag inte hade styrkan att vara den jag var. Men jag insåg det inte, jag såg inte vilken skit jag hade satt mig själv i. 
 
Jag sminkade mig allt mer, bara mer och mer, mer och mer, mer och mer. Hållde på och snacka med folk från andra städer och var nära på att svika hästarna, kände att om jag försöker gå tillbaka till mig själv, det skulle inte gå. Jag får smeta på mer smink så kanske folk tycker att jag duger. Bra deal!! eller..? 
 
ÖVER GRÄNSEN. LÅÅÅNGT ÖVER GRÄNSEN.
 
 
I somras så började det att gå lite åt rätt håll, men våren var precis lika dan, nästan värre. Men sommaren 2012 fick jag tillbaka lite av mitt självförtroende och började gå min egna väg och ta bort sminket, sätta på mjukisbyxorna igen och sluta platta håret så jätte mke. Jag färgade snyggt och liksom ansträngde mig för att  jag skulle se lite mer naturlig ut. Lyckades en bra bit på vägen.  
 
Haha, man måste våga bjuda på sig själv .. - >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> v
 
 
Nu i höst har jag försökt att inte bry mig så mke. Har satt på mig kläder som passar mig, eller nästan alla iallafall, och nu i vinter har jag nästan funnit liksom de som passar mig. 
 
 
 
Idag, är jag stollt över den jag är. Under 2013 ska jag satsa på skolan, hästarna, och fokusera på viktiga saker. Jag bryr mig om mitt utseende, men tror jag börjar hitta min grej nu. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0