ÄT RÄTT

Är ofta godis och choklad sugen. Inte så ofta matsugen. När jag får det där suget efter en underbar chokladkaka går jag bestämt och tar lite flingor eller mat istället. Dels för att må bättre, och dels för att choklad är väldigt onyttigt och man får fet hud av det. Det är jobbigt ibland men jag lovar, när du väl bestämt dig för att sluta äta godis osv och tar istället något nyttigt så mår du bättre och känner dig stolt över dig själv. Det gör jag. Då säger jag inte att man kan ta en godisbit när man kollar på teve med familjen, eller om man har lust att baka nångång på helgen, det är helt okej, man måste gotta sig ibland. Men om jag äter bättre på vardagar så blir träningen lättare, jag bygger lättare muskler när jag äter nyttigare och mer protein som mjölk, ägg, kött. Det är viktigt att få i sig lite fett så det kan vara tillexempel smör på mackan, eller på pastan. Äter varierande kost och långsamma kolhydrater/snabbare kolhydrater beroende på vad jag ska göra. På kvällen äter jag långsamma, för att inte få så mycket energi och kunna sova tidigt. På morgonen äter jag blandat för att orka tills lunchen och för att piggna till på morgonen. Som tillexempel knäckebröd och sockerrika flingor.
Testa! Det funkar, man mår bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0